Zajęcia grupowe w przedszkolu


TEMATYKA ZAJĘĆ

PIERWSZY CYKL SPOTKAŃ:

Wrzesień
1. Przedszkolaki segregują śmieci.
Dzieci dowiadują się, co to jest segregacja śmieci oraz recykling. Poznają kolory kontenerów do segregacji i uczą się samodzielnie segregować śmieci na odpady organiczne oraz papier, plastik, metal i szkło. Po zajęciach przedszkolaki rozumieją, czemu jest to tak ważne i potrafią prawidłowo postępować z odpadami.

Przedszkolaki segregują śmieci.
Przedszkolaki segregują śmieci.

2. Poznajemy gatunki drzew.
Przedszkolaki uczą się rozróżniać drzewa liściaste od iglastych i poznają wybrane gatunki (sosna, modrzew, świerk, dąb, brzoza, klon, jarzębina, kasztanowiec). Na zajęciach maluchy dowiadują się, jaką rolę pełnią drzewa w przyrodzie i życiu człowieka oraz dlaczego należy je chronić. Zajęcia pozwalają również na rozwój zmysłów wzroku, słuchu, dotyku i powonienia.

Poznajemy gatunki drzew.
Poznajemy gatunki drzew.

Październik
1. Od nasionka do roślinki – robienie własnych sadzonek.
Pierwsze kroki jako mali ogrodnicy! Dzieci poznają części rośliny i ich funkcje, a następnie samodzielnie zakładają własną uprawę: sieją i sadzą roślinki. Mnóstwo dobrej zabawy, a przy tym szansa na sprawdzenie się w nowej roli.

Od nasionka do roślinki – robienie własnych sadzonek.
Od nasionka do roślinki – robienie własnych sadzonek.


2. Mały przyrodnik zostaje małym kucharzem, czyli nauka o zdrowym odżywianiu (część 1).
Zajęcia mają na celu nauczyć dzieci określać te produkty żywieniowe, których powinno się spożywać najwięcej oraz te, których powinno się unikać. Prowadzący korzystają z kolorowych gier i plansz. Dzieci dowiadują się, czemu zdrowe odżywianie jest tak istotne, a następnie stosują swoją wiedzę w praktyce, samodzielnie przygotowując prosty posiłek.

Mały przyrodnik zostaje małym kucharzem, czyli nauka o zdrowym odżywianiu (część 1).
Mały przyrodnik zostaje małym kucharzem, czyli nauka o zdrowym odżywianiu (część 1).

Listopad

1. Mały przyrodnik zostaje małym kucharzem, czyli nauka o zdrowym odżywianiu (część 2).
Przedszkolaki ponownie zgłębiają świat zdrowego żywienia, bo nabycie odpowiednich nawyków i wykształcenie postawy prozdrowotnej wymaga czasu. Dzięki edukacyjnym grom dzieci dowiadują się, skąd pochodzi nasze jedzenie i uczą się, że spożywanie różnorodnych posiłków to podstawa. Wspólnie przygotowują sok ze świeżych owoców.

Mały przyrodnik zostaje małym kucharzem, czyli nauka o zdrowym odżywianiu (część 2).
Mały przyrodnik zostaje małym kucharzem, czyli nauka o zdrowym odżywianiu (część 2).

2. Jak zwierzęta i rośliny przygotowują się do nadchodzącej zimy.
Dzieci obserwują zmiany w przyrodzie następujące wraz ze zmianą pór roku i dowiadują się, jak poszczególne zwierzęta przygotowują się do tej najsroższej – zimy. Przedszkolaki łamią głowy, rozwiązując problemy zwierząt związane z nadejściem zimy. Czeka na nie też porcja zabaw ruchowych i naśladowanie poznanych zwierząt. Na koniec zajęć maluchy odbijają stempelki ze śladami zwierząt w kartach pracy.

Jak zwierzęta i rośliny przygotowują się do nadchodzącej zimy.
Jak zwierzęta i rośliny przygotowują się do nadchodzącej zimy.

Grudzień

1. Pomagamy ptakom przetrwać zimę – wspólne zawieszanie karmnika.
Zima to niełatwy czas dla zwierząt, ale nasze przedszkolaki o tym wiedzą i starają się ułatwić zwierzętom przetrwanie tej pory roku. Dzieci dowiadują się, jak można pomóc różnym zwierzętom w zimie i uczą się samodzielnie dokarmiać ptaki. Zajęcia obejmują wyjście na spacer, wspólne zawieszenie karmnika mBiologia oraz zostawienie smakołyków naszym skrzydlatym przyjaciołom

Pomagamy ptakom przetrwać zimę – wspólne zawieszanie karmnika.
Pomagamy ptakom przetrwać zimę – wspólne zawieszanie karmnika.

2. Bezpieczeństwo zimą.
Celem zajęć jest zapoznanie dzieci z zagrożeniami dla naszego bezpieczeństwa i przewidywanie konsekwencji pewnych zachowań. Dowiadują się, czego powinny unikać zimą. Przedszkolaki poznają też numer alarmowy 112 i uczą się samodzielnie wykonać zgłoszenie, odgrywając odpowiednie scenki.

Bezpieczeństwo zimą.
Bezpieczeństwo zimą.

Styczeń

1. Niezwykłe eksperymenty przyrodnicze: Jak powstają wulkany, wyspy i rafa koralowa?
Dzieci poznają zadziwiający świat roślin i zwierząt żyjących pod wodą. Dowiadują się, jak powstają wulkany i wyspy wulkaniczne, aranżując własny wybuch wulkanu-modelu. Następnie przyglądają się rozwojowi raf koralowych i całą grupą tworzą własny podwodny świat kolorowych stworzeń.

Niezwykłe eksperymenty przyrodnicze: Jak powstają wulkany, wyspy i rafa koralowa?
Niezwykłe eksperymenty przyrodnicze: Jak powstają wulkany, wyspy i rafa koralowa?

2. Niezwykłe eksperymenty przyrodnicze: Woda podstawą życia.
Czemu woda jest taka ważna? Skąd się bierze w kranie? Czy można stłuc sobie o nią kolano? Samodzielnie wykonana seria doświadczeń pozwala przedszkolakom zbadać zdumiewające właściwości wody, obserwować zmiany stanu skupienia, porównywać i wyciągać wnioski. Maluchy poznają zjawiska fizyczne związane z rozpuszczalnością różnych substancji w wodzie. Wiedza podana w formie świetnej zabawy!

Niezwykłe eksperymenty przyrodnicze: Woda podstawą życia.
Niezwykłe eksperymenty przyrodnicze: Woda podstawą życia.

Luty

1. Niezwykłe eksperymenty przyrodnicze: Czy bez powietrza można żyć?
Przedszkolaki ponownie mają szansę wykonywać własne eksperymenty i tą drogą poznawać właściwości powietrza i jego znaczenie dla życia na Ziemi. Ten wspaniały sposób rozbudzania zainteresowań przyrodniczych rozwija również umiejętność współpracy w grupie, stosowania się do poleceń prowadzącego oraz kształtuje postawę ekologiczną.

Niezwykłe eksperymenty przyrodnicze: Czy bez powietrza można żyć?
Niezwykłe eksperymenty przyrodnicze: Czy bez powietrza można żyć?

2. Dinozaury - podróż do prehistorii.
Najmłodsi odbywają podróż w czasie do krainy dinozaurów i poznają ich zwyczaje. Zaprzyjaźniają się z alozaurem, apatozaurem, dimetrodonem, triceratopsem, stegozaurem oraz tyranozaurem, grając w dino-bingo, rywalizując w gadzich wyścigach oraz oglądając fragmenty filmu o prehistorii.

Dinozaury - podróż do prehistorii.
Dinozaury - podróż do prehistorii.

Marzec

1. Owady – szkodniki czy sprzymierzeńcy?
Zajęcia w ciekawy sposób przybliżają rolę owadów w przyrodzie. Dzieci oglądają prezentację multimedialną, przyglądają się owadom pod lupą, rozwiązują zagadki i wykonują gąsienicowe prace plastyczne. Dzieci uczą się rozróżniać i nazywać wybrane owady.

Owady – szkodniki czy sprzymierzeńcy?
Owady – szkodniki czy sprzymierzeńcy?

2. Tajemniczy świat mrówek.
Zaglądamy do wnętrza mrowiska! Przedszkolaki obserwują formikarium, rozróżniają kasty, poznają zasady panujące w mrowisku, budowę ciała mrówki oraz jej cykl rozwojowy. Mikroskop, modele oraz stemple ze stadiami rozwojowymi od jaja po imago ułatwiają naukę, a dzieci przekonują się na własnej skórze, co znaczy „być pracowitym jak mrówka”.

Tajemniczy świat mrówek.
Tajemniczy świat mrówek.

Kwiecień

1. Z wizytą w ulu, czyli jak powstaje miód.
Aby wyprodukować jedną łyżeczkę miodu musi pracować przez całe swoje życie 12 pszczół robotnic. Tę i wiele innych ciekawostek z życia pszczół na temat ich budowy, cyklu rozwojowego i podziału kastowego poznają przedszkolaki w trakcie obserwacji mikroskopowych i makroskopowych. Zajęcia są uwieńczone degustacją miodu.

Z wizytą w ulu, czyli jak powstaje miód.
Z wizytą w ulu, czyli jak powstaje miód.

2. Kolorowy świat motyli.
Zajęcia kolorowe jak skrzydła motyla zabierają dzieci w lot nad łąką i odkrywają przed nimi tajemnicę metamorfozy. Maluchy uczą się o cyklu rozwojowym motyli za pomocą modeli oraz magnetycznych plansz przedstawiających ich rozwój od jaja po imago.

Kolorowy świat motyli.
Kolorowy świat motyli.

Maj

1. Pies – najlepszy przyjaciel człowieka. Suczka Zara z wizytą w przedszkolu.
Zwierzęta pomagają ludziom od stuleci, a przeszkolone psy niejednokrotnie ratują ludzkie życie. Dlatego wpajanie szacunku dla zwierząt powinno się zacząć od najmłodszych lat. Spotkanie z suczką rasy golden retriver to pierwszy krok, żeby oswoić maluchy z czworonożnym gościem i budować pozytywne relacje z zwierzętami.

Pies – najlepszy przyjaciel człowieka. Suczka Zara z wizytą w przedszkolu.
Pies – najlepszy przyjaciel człowieka. Suczka Zara z wizytą w przedszkolu.

2. Co było pierwsze: jajko czy kura? Zajęcia o ptakach.
Każdy z nas widział jajko, ale czy wiemy, co tak naprawdę dzieje się wewnątrz, gdy rozwija się nim pisklę? Dzięki niezwykłym modelom przedszkolaki mają szansę przekonać się na własne oczy. Ponadto maluchy przyglądają się piórom przez lupy, porównują jaja różnych gatunków i uczą się rozróżniać śpiew najpopularniejszych ptaków. Zajęcia są świetną okazją na rozwijanie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku.

Co było pierwsze: jajko czy kura? Zajęcia o ptakach.
Co było pierwsze: jajko czy kura? Zajęcia o ptakach.

Czerwiec

1. Czy ryby śpią nocą? Poznajemy podwodne królestwo
Tym razem przedszkolaki zaglądają pod wodę. Czy wszystkie ryby są jednakowe? Maluchy obserwują i porównują żywe okazy należące do różnych gatunków, w tym suma rekiniego, karmią rybki oraz ćwiczą swój spryt, próbując złapać rybki na wędkę. Emocje gwarantowane!

Czy ryby śpią nocą? Poznajemy podwodne królestwo
Czy ryby śpią nocą? Poznajemy podwodne królestwo

2. Bezpieczne wakacje – zajęcia z ratownikiem medycznym.
Przedszkole odwiedza załoga ratowników medycznych, którzy omawiają zagrożenia, jakie czyhają na maluchy w czasie wakacji, uczą je zadzwonić pod numer alarmowy i złożyć meldunek. Ratownicy prezentują swój sprzęt oraz opowiadają o pracy, dzięki czemu przedszkolaki nabywają szacunku dla służb ratowniczych. Ponadto ratownicy podpowiadają, jak radzić sobie z poparzeniami, ranami, ukąszeniami, omdleniami i innymi typowymi problemami w sezonie letnim.

Bezpieczne wakacje – zajęcia z ratownikiem medycznym.
Bezpieczne wakacje – zajęcia z ratownikiem medycznym.

 

 

**************************************************************************************************************************** 

 

TEMATYKA ZAJĘĆ
DRUGI CYKL SPOTKAŃ:

Wrzesień
1. Bakterie kontra wirusy – nasi wrogowie czy przyjaciele? Komórkowa budowa organizmów. Wykonywanie prostych preparatów mikroskopowych.
Wirusy i bakterie to niełatwy temat, ale nasi młodzi naukowcy uczą się od najmłodszych lat o ich wpływie na nasze życie, roli bakterii w przyrodzie oraz jak się chronić przed infekcją. Dzieci ćwiczą swoją spostrzegawczość, porównując różne bakterie i wirusy, a następnie uczą się wykonać prosty preparat mikroskopowy. Potem już sama przyjemność – obserwacja swojego dzieła pod mikroskopem!

Bakterie kontra wirusy – nasi wrogowie czy przyjaciele? Komórkowa budowa organizmów. Wykonywanie prostych preparatów mikroskopowych.
Bakterie kontra wirusy – nasi wrogowie czy przyjaciele? Komórkowa budowa organizmów. Wykonywanie prostych preparatów mikroskopowych.

2. Grzybobranie.
Dzieci przypominają sobie, jak powinno się postępować w lesie, czym jest grzybobranie, grzyby jadalne oraz trujące. Obserwując żywe okazy uczą się o kilku podstawowych grzybach jadalnych, ich budowie oraz występowaniu.

Grzybobranie.
Grzybobranie.

Październik
1. Tajemnice ludzkiego ciała: Zmysły.
Zajęcia z mnóstwem ciekawych ćwiczeń rozwijających zmysły i koordynację ruchową. Dzieci uczą się określać funkcje zmysłów i organy za nie odpowiedzialne, testując własne zmysły w szeregu gier i zabaw – nasłuchując, smakując, wąchając, dotykając i obserwując.

Tajemnice ludzkiego ciała: Zmysły.
Tajemnice ludzkiego ciała: Zmysły.

2. Tajemnice ludzkiego ciała: Czy serduszko bije w rytmie cza-cza?
Przedszkolaki poznają funkcje układu krążenia oraz skład krwi. Maluchy wykonują własny model składu krwi, wyświetlają serce na swoim ciele przy pomocy projektora narządów wewnętrznych, oglądają gigantyczny model serca oraz słuchają bicia własnych serduszek.

Tajemnice ludzkiego ciała: Czy serduszko bije w rytmie cza-cza?
Tajemnice ludzkiego ciała: Czy serduszko bije w rytmie cza-cza?

Listopad

1. Tajemnice ludzkiego ciała: Co się dzieje ze zjedzonym obiadem?
Maluchy poznają własny organizm, budując model układu trawienia, oglądając filmiki edukacyjne, wyświetlając żołądek i wątrobę na swoim ciele przy pomocy projektora narządów wewnętrznych oraz obserwując pod lupą prawdziwe preparaty z tych narządów. Na koniec zajęć dzieci wyklejają układ pokarmowy z plasteliny.

Tajemnice ludzkiego ciała: Co się dzieje ze zjedzonym obiadem?
Tajemnice ludzkiego ciała: Co się dzieje ze zjedzonym obiadem?

2. Tajemnice ludzkiego ciała: Czy każda kość jest twarda?
Po co nam szkielet? Ile mamy kości? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdą dzieci na zajęciach poświęconych funkcjom szkieletu. Dzieci wspólnie układają szkielet człowieka, odgadują po zdjęciach rentgenowskich, jakie to zwierzę, poznają nazwy najważniejszych kości w swoim ciele oraz zapamiętują, jak troszczyć się o zdrowie naszych kości.

Tajemnice ludzkiego ciała: Czy każda kość jest twarda?
Tajemnice ludzkiego ciała: Czy każda kość jest twarda?

Grudzień

1. Tajemnice ludzkiego ciała: Wdech, wydech – budujemy ruchomy model płuc.
Tym razem zgłębiamy tajniki układu oddechowego i wspólnie konstruujemy ruchomy model płuc i działania przepony, który pozwala na wizualizację procesu oddychania. Maluchy dowiadują się, z czego składa się układ oddechowy i dlaczego musimy nieustannie oddychać. Swoją wiedzę prezentują na wyklejanej karcie pracy.

Tajemnice ludzkiego ciała: Wdech, wydech – budujemy ruchomy model płuc.
Tajemnice ludzkiego ciała: Wdech, wydech – budujemy ruchomy model płuc.

2. Wszechświat: Kosmiczna podróż.
Przedszkolaki wybierają się w bardzo, bardzo daleką podróż! Nauczyciel prezentuje bogato ilustrowany album o kosmosie i najbliższych planetach, po czym razem z podopiecznymi składa i uruchamia podświetlany model Układu Słonecznego. Dzieci utrwalają swoją wiedzę bawiąc się wielkimi piłkami-planetami i naśladując ich ruch wokół Słońca.

Wszechświat: Kosmiczna podróż.
Wszechświat: Kosmiczna podróż.

Styczeń

1. Pierwsze eksperymenty astronomiczne przedszkolaków.
Maluchy utrwalają podstawowe wiadomości o kosmosie i planetach Układu Słonecznego oraz rozwijają wyobraźnię w serii pomysłowych doświadczeń, które pozwalają im znaleźć odpowiedź na takie pytania, jak: Gdzie są gwiazdy w dzień? Jak działa grawitacja? Ile ważę na Księżycu? Czy jest wygodnie astronaucie w skafandrze? Czy ciężko sterować łazikiem marsjańskim?

Pierwsze eksperymenty astronomiczne przedszkolaków.
Pierwsze eksperymenty astronomiczne przedszkolaków.

2. Chemia widziana oczami dzieci – fascynujące eksperymenty chemiczne (część pierwsza).
Kolejna porcja doświadczeń, które inspirują, budzą zainteresowanie otaczającym światem oraz dają możliwość czerpania radości z samodzielnego eksperymentowania. Tym razem przedszkolaki obserwują zjawiska fizyczne związane ze zmianą pH roztworów. Dzieci podejmują próby przewidzenia wyniku doświadczenia oraz wytłumaczenia go, co nie jest proste.

Chemia widziana oczami dzieci – fascynujące eksperymenty chemiczne (część pierwsza).
Chemia widziana oczami dzieci – fascynujące eksperymenty chemiczne (część pierwsza).

Luty

1. Akweny w Polsce i ich mali mieszkańcy. Cykl życiowy żaby.
Dzieci przyglądają się niektórym polskim zwierzętom związanym ze środowiskiem wodnym. Najwięcej uwagi jest skupionej na żabie – przedszkolaki poznają stadia rozwojowe w jej cyklu rozwojowym, uczą się pojęć „skrzek”, „kijanka” i „skrzela” oraz dowiadują się, czy różni się żaba od ropuchy. A to wszystko dzięki modelom, licznym pomocom oraz filmikom edukacyjnym.

Akweny w Polsce i ich mali mieszkańcy. Cykl życiowy żaby.
Akweny w Polsce i ich mali mieszkańcy. Cykl życiowy żaby.

2. Zaczarowane kamienie.
Obserwacja przez lupy profesjonalnej kolekcji skał i minerałów to niesamowite doświadczenie. Dzieci poznają takie terminy, jak magma, lawa, minerał, skała i uczą się różnicy pomiędzy dwoma ostatnimi. Dodatkowo mali przyrodnicy zamieniają się w poszukiwaczy diamentów oraz zakładają hodowlę minerałów. Do zadań najmłodszych należy też stworzenie kolorowego profilu glebowego

Zaczarowane kamienie.
Zaczarowane kamienie.

Marzec

1. Odkrywamy świat zwierząt: Kto mieszka w zoo?
Zajęcia uczą otwartości na poznawanie nowych form życia i szacunku wobec nich. Dzieci potrafią wymienić i opisać różne gatunki egzotycznych zwierząt oraz rozumieją, dlaczego powinniśmy je chronić. Podopieczni grają w grę, której planszą jest podłoga w sali, a oni sami są pionkami i rozwiązują zagadki przyrodnicze. Sprawdzają, jakie ślady zostawiają zwierzęta na piasku oraz tworzą swoje własne żyjątka z magnesów.

Odkrywamy świat zwierząt: Kto mieszka w zoo?
Odkrywamy świat zwierząt: Kto mieszka w zoo?

2. Odkrywamy świat zwierząt: Zwierzęta z wiejskiego podwórka.
Coraz rzadziej spotykamy zwierzęta gospodarskie na wsi, a zwierzęta te zasługują na uwagę. Zajęcia pozwalają na rozwój spostrzegawczości i zmysłów. Dzieci rozróżniają zwierzęta po odgłosie, naśladują ich ruch w serii zabaw ruchowych oraz uzupełniają karty pracy.

Odkrywamy świat zwierząt: Zwierzęta z wiejskiego podwórka.
Odkrywamy świat zwierząt: Zwierzęta z wiejskiego podwórka.

Kwiecień

1. Odkrywamy świat zwierząt: Zwierzęta wodne

Jakie zwierzęta nie mogą żyć bez wody i dlaczego? Jak ryby przystosowały się do życia w wodzie? Na te oraz wiele innych pytań dzieci uzyskają odpowiedź. Najmłodsi poznają zwierzęta wodne, które zamieszkują wody całej planety. Dowiedzą się, które zwierzęta wodne są pod ochroną, a także poznają ich zwyczaje. Dodatkowo na zajęciach dzieci obserwują żywe krewetki oraz ślimaki wodne.

Odkrywamy świat zwierząt: Zwierzęta wodne
Odkrywamy świat zwierząt: Zwierzęta wodne

2. Zakładanie hodowli dżdżownic.
Dzieci poznają rolę dżdżownic w środowisku naturalnym i dowiadują się, czemu wszystkie owady są ważne w przyrodzie. Oglądają pod lupami żywe okazy tych przedstawicieli pierścienic, analizują ich budowę ciała, sposób poruszania oraz preferowane warunki życia, po czym rysują swoje obserwacje w karcie pracy. Dopełnieniem zajęć jest obserwacja mikroskopowa preparatów z przekroju dżdżownicy.

Zakładanie hodowli dżdżownic.
Zakładanie hodowli dżdżownic.

Maj

1. Kolorowy świat kwiatów – przygotowanie zielnika.
Kwiaty otaczają nas na co dzień, ale czy przedszkolaki znają ich rolę w przyrodzie? Od dziś tak! Ponadto potrafią wymienić części rośliny, ich funkcje, niezbędne składniki i czynniki potrzebne do wzrostu, a to wszystko dzięki małemu Tulipankowi, który opowiada dzieciom swoją historię. Maluchy uczą się również samodzielnie wykonać zielnik.

Kolorowy świat kwiatów – przygotowanie zielnika.
Kolorowy świat kwiatów – przygotowanie zielnika.

2. Co w trawie piszczy - cykl rozwojowy biedronki.
Co ma wspólnego motyl i biedronka? Zajęcia dają szansę dzieciom zapoznać się z cyklem rozwojowym biedronki, dowiedzieć się, jak się nazywają poszczególne stadia oraz zrozumieć, czemu zmienia się jej organizm. Przedszkolaki korzystają z modeli oraz prezentacji multimedialnej. Na koniec zajęć dzieci wykonują książeczkę przedstawiającą rozwój biedronki.

Co w trawie piszczy - cykl rozwojowy biedronki.
Co w trawie piszczy - cykl rozwojowy biedronki.

Czerwiec

1. Eksperymenty chemiczne przedszkolaków - część druga.
Nigdy nie jest za wcześnie na naukę pipetowania! Maluchy używają autentycznego sprzętu laboratoryjnego w prostych, lecz zdumiewających doświadczeniach. Po wykryciu witaminy C, badają również wpływ ładunku na zachowanie i interakcję różnych przedmiotów. Dzieci podejmują próby przewidzenia wyniku eksperymentu, mając przy tym dużo radości.

 

Eksperymenty chemiczne przedszkolaków - część druga.
Eksperymenty chemiczne przedszkolaków - część druga.

2. Pogoda i jej wpływ na przyrodę.
Każdej porze roku towarzyszy inna pogoda. Nie pozostaje to bez wpływu na przyrodę np. migracja ptaków. Przedszkolaki zastanawiają się, co to jest pogoda, czy to to samo, co klimat. Opowiadają na pytanie jakie czynniki wpływają na pogodę oraz jak zmiany pogodowe wpływają na ocieplanie się klimatu. Podopieczni wykonują serię ciekawych eksperymentów.

Pogoda i jej wpływ na przyrodę.
Pogoda i jej wpływ na przyrodę.

****************************************************************************************************************************

TEMATYKA ZAJĘĆ NA TRZECI CYKL SPOTKAŃ zostanie umieszczona na stronie 01.08.2014 roku.